Hemgjord granola

Söndagen i helgen blev en riktigt slappdag. Egentligen finns det ju alltid saker att göra hemma, men något sådant blev inte gjort. Istället kollade vi på serie, läste böcker och latade oss på soffan.
Men jag testade faktiskt också att göra egen granola.
(null)
Det är vad jag egentligen kallar müsli, men tydligen är müsli inte tillagad utan bara blandning av olika saker. Denna jag gjort är alltså rostad i ugnen, vilket blev ganska bra. Jag rostade ganska länge, vilket jag själv gillar.
Receptet är inspirerat av en kokbok vi köpte för ett tag sedan och verkligen gillar, Junk food vego. Men jag modifierade ganska friskt med vad jag gillar och vad vi hade hemma. Resultatet fick klart godkänt så det gör vi nog om!
En kommentar publicerat i Mat/Bak
Taggar: granola, hemgjord, hemlagad, müsli
#1 - - Perre:

Både gott och nyttigt då 🍁

Svar: Tja, gör man den själv kan man ju välja själv hur nyttig eller onyttig man vill ha den. Jag har ingen koll på hur nyttiga köpta granola är...
Dess