Nytt ställe

Denna veckan ska jag spendera en del tid här.
(null)

För de som inte känner igen stället så är det Lunds universitetssjukhus. Varför ska jag då det? Är jag sjuk frågade någon när jag berättade. Nej, jag bara läser en kurs som råkar ha en föreläsare som jobbar där.
I min biologikurs har vi nämligen olika föreläsare varje vecka, denna veckan är den en som jobbar på klinisk fysiologi. Närmare bestämt jobbar han med hjärtat, studerar flöde och hur det jobbar. Så då får vi vara lite på sjukhuset.
Det är väldigt passande för tillfället faktiskt. Personen som frågade ifall jag var sjuk borde fått ett jakande svar, då både jag och sambon lyckats bli förkylda. Likt ungefär alla i början av hösten. Men vi kämpar på får immunförsvaret sköta sitt.
En kommentar publicerat i Allmänt, Lund;
Taggar: biologiska system, förkylning, lunds universitetssjukhus
#1 - - Perre:

Ingen ”mysig” byggnad kanske men det är ju bra att dom finns. Även om man helst inte vill hamna där.

Svar: Ja, hellre ett omysigt sjukhus än inget alls!
Dess