Två tomrum

Det har på senaste tiden uppstått två tomrum. Vilket låter väldigt negativt, men i detta fallet är det helt och hållet positivt. Första tomrummet upptäckte jag i helgen.
(null)
Lilla monsteran har fått ett nytt blad, med de karaktäristiska håliga bladen! Ett litet hål, men ändå ett hål! Ett tomrum i ett blad. Den har haft det ganska tufft när den först fick spinn och fick genomgå behandling och flytt till trapphuset. Och nyligen fick katten tag i den och tuggade lite... Inte särskilt bra för varken henne eller monsteran. Men jag glädjs med lilla hålet!
Det andra tomrummet uppstod i måndags, när jag gjorde muntan och klarade sista kursen i det obligatoriska blocket på min utbildning. Hemtentan skrev jag i slutet av augusti, så jag har alltså haft den där tentan hängande över mig hela sommaren. Eller sedan i mars då ordinarie tenta skrevs. Så det tomrummet känns inget annat än bra. Saknar inte kursen en sekund.
#1 - - Perre:

Grattis till den klarade muntan. Det var ju ett välkommet tomrum att få.

Svar: Tackar! Det är väldigt välkommet!
Dess

#2 - - Lena:

Grattis! Skönt att det är klart🙂

Svar: Tack! Det är definitivt skönt!😊
Dess