Fönsterfint

En kursare till mig kläckte idéen om att man kan odla kryddväxter hemma, istället för att köpa dem torkade på burk i affären. Han hade själv tydligen gjort det, så sedan dess har tanken ruvat i mitt huvud. Det har många fördelar, billigt, trevligt med lite grönt i fönstren och förhoppningsvis inte alltför svårskött. Sambon va inte helt mot tanken, (även om jag får huvudansvaret att hålla dem levande) så senaste gången på Ikea så började det ta form, jag köpte fina krukor att odla i. Mormor hade med sig jord när hon kom på besök och sedan har jag letar efter innerkrukor i plast att plantera om dem i. Så av en slump hittade vi igår en trädgårdsbutik som sålde innerkrukor inne i stan. Så det blev en tur till Coop för att köpa kryddor och sätta om dem. Jag var faktiskt väldigt nöjd med resultatet, det ser väldigt hemtrevligt och mysigt ut med kryddor i köksfönstret, även om de slokar lite nu när de precis är omsatta.