Botaniska trädgården

I lördags var sambons mamma på besök hos oss i Lund. Hon skulle köpa ett par kängor, vilket hon också gjorde. Sedan glömde hon dem när hon skulle åka hem. Men innan hon åkte hem spenderade hon dagen med oss. Och har man köpt nya kängor så måste man ju ut på en promenad. Dessuom var vädret faktiskt fantastiskt, så det var ingen som klagade.

Sambon bestämde att vi skulle ta en tur till Botaniska trädgården. Vilken visade sig vara ett riktigt bra beslut. Efter en ganska kall vår, men med fint väder två helger i rad så hade blomstern bestämt sig för att verkligen sätta igång.

Hela trädgården var i blom, fantastiskt fint. Väl värt sitt besök.

Dessutom har jag lärt mig att det finns Påskliljor, Pingstliljor och något som heter Stjärnnarcisser. De två första kände jag såklart till sedan innan, men den sista hade jag faktiskt aldrig hört talas om. De ser ut som Påskliljor, fast har en mer enkel form, inte så rynkig och extravagant. Om man nu kan påstå att påskliljor är det... De hade en rabbat med påsklijor som hade blommat över vid detta laget, jag såg det bara på en skylt vid en rabbat där resterna av dem stod kvar. Men det var ändå lite kul att lära sig något nytt!

#1 - - Perre:

Oj vilka vackra bilder. Härligt att gå i e botanisk trädgård (särskilt så här års). Det är egentligen som vackrast nu före midsommar innan det blommat ut och blivit torrt.

Svar: Ja, hade inte sambons mamma varit på besök hade det nog inte blivit av. Men du har helt rätt, det är nu det är som bäst!
Dess

#2 - - ebba Nilsson:

Väldigt vackert.