Julfirandet är över

Julen drog fram och lämnade bara ledigheten nu i mellandagarna kvar. Fyra jular har vi firat totalt, men sambon kör lite mer då han är i Småland för att träffa den äldre brodern med barn som inte närvarade på julafton.

Lillejul firade vi, med snö (!) i norra Skåne. Julafton var vi hos sambons bröders mamma med sambons sida, fadern och den yngre av de två äldre bröderna. Juldagen åkte vi ner till Österlen och firade med mamma och mormor, och syskonen igen.

Nu är det vila och chill för min del, medan sambon kör sista varvet. Det verkar dessutom som att alla blivit sjuka. Jag har halsont och sambon är snuvig och hostig. Sådär lite sjuk men som man ändå inte är riktigt sängliggsndes. Jag som hade tänkt träna i mellandagarna, det blev det inget alls med. Istället har vi pusslat.
(null)

Elsa ville också vara med.
Vi är nog egentligen inte direkt några pussel-människor. Sagda pussel har jag nog haft ett antal år. Men det visade sig vara riktigt mysigt. Samtidigt som jag pusslat har jag haft den gamla julkalendern Pelle Svanslös på i bakgrunden. Mycket trevligt, och avslappnande. Skönt att göra något stresslöst, samtidigt som man inte bara ligger på soffan, vilket jag blir rastlös av. En bra kombination helt enkelt.

(null)

#1 - - Perre:

Jag la mycket pussel när jag var yngre, men nu är det länge sedan. Hur många bitar är det på erat? Det ser stort ut och verkar ju ha en kul bild. Minns hur knepigt det var om det var en bild med mycket blå himmel.

Svar: Det är 1000 bitar, med ett kontorsmotiv. Vi vet inte exakt hur den ser ut då det är ”pussla framtiden”. Tycker pussel med mycket detaljer är roligare än sådana med bara blå bitar som är himmel och hav.
Dess

#2 - - Lena:

Verkar som det går bra med pusslet :)

Svar: Det blev klart ikväll!
Dess

#3 - - Perre:

Vill bara önska dig och din lilla familj ett riktigt GOTT NYTT ÅR! ✨💫☄️🌟

Svar: Tack! Hoppas även du hade ett trevligt nyår!
Dess