Hemtentakompis

Jag misstänker att Elsa tycker att det är ganska roligt när jag är hemma och pluggar, vilket jag för det mesta inte är. Men nu när det är hemtenta så sitter jag mest hemma, så då är hon min lilla hemtentakompis. En kompis som gör allt för att jag ska bry mig om henne istället för tentan...
Hon kan se riktigt sur ut över att jag fortsätter att skriva, trots att hon lagt sig PÅ min arm.
 
Eller så lägger hon sig på andra hållet så att datorn kommer lite långt bort. Eller så att hon har svansen på mouse-pad:en, vilket gör att det inte riktigt fungerar att flytta muspekaren. Eller så tar hon sig en promenad över tangentbordet, vilket resulterar i en väldigt märklig text. Eller så ställer hon sig helt enkelt i mitt knä, spinner och försöker gosa så att jag inte ser någonting. Men det är trots det en ganska trevlig hemtentakompis.
#1 - - Perre:

En fin liten kompis det som lättar upp studierna. Även om det inte är idealiskt med katter på tangentbordet. Men använder man mus så varför inte katt........😺

Svar: Hon är ganska mysig åtminstone, även om hon inte är så hjälpsam.
Dess