Examen och fler nyheter

Idag hade sambon sin presentation för sitt examensarbete. Som alltid är jag imponerad av hur ledigt han lyckas prata om vad han har hållit på med, trots att han är nervös. Men det gick jättebra för honom och nu väntar bara lite rättning i rapporten för hans del, och så har han officiellt inget mer skolarbete kvar. Han verkade nöjd och glad att det ligger bakom honom nu, så jag glädjs med honom. Dessutom fick han presenter av mig, en prick-till-prick-bok och en köksmandolin. Dem verkade han också glad för så det blev lyckat.

Här hemma är det andra typer av nyheter som händer. Nämligen två små nykomlingar i fönstret.
(null)
Det är två olika sorters palettblad. Den stora ska vara en Chocolate covered cherry och den lilla Wizard mosaic. Jag har köpt dem från olika håll, men fått båda skickade i posten så de se lite trötta ut för tillfället. Den lilla kom igår och den stora idag, men jag tror, och hoppas verkligen, att lite ljus och lite vatten gör att de repar sig. Jag ska dessutom försöka plantera den lilla, och plantera om den stora lite senare i veckan, men de får lov att stå lite innan jag påfrestar dem mer.

#1 - - Perre:

Ja det är väl lite varmt att ligga i postpaket nu ☀️ Men dom piggnar nog på sig.

Svar: Ja, de gillar inte direkt det. Men jag håller tummarna att de piggnar till😊
Dess

#2 - - ebba nilsson:

Tack för hjälpen!