100 saker challenge

Efter att ha sett på Youtube någon som hittade på en 100 saker challenge blev jag sugen på att testa den själv.
Utmaningen går ut på att man går igenom sitt boende och rensar ut 100 saker. Att jag som älskar att rensa och organisera lockades av den är kanske inte så konstigt. Sagt och gjort!
 
Jag började rensa i vardagsrummet. Vi har haft en dokumentsamlare i kontorshörnan där det har en tendens att samlas en massa skräp så den var en given start. Sedan gick jag vidare till skåpet som står i samma hörna. Även där finns det en tendens att alläm oreda hamnar. Där fick jag också ihop en hel del. Sedan lådorna i bokhyllan som fick följa med från gamla lägenheten där jag nog fick ihop som mest saker från en enskild källa. En snabb överblick i saklådan under sängen gav också lite, men sedan började det sina lite, utan att ha fått ihop alla 100 saker. Så det fick bli en förrådsrensning, men inte heller den gav särskilt mycket. En garderobscheck gav också ett par saker. Jag städade städskåpet, men där var faktiskt ganska ordningsamt under det översta kaoset. Tillslut fick hundrade och sista saken bli ett köksredskap som jag använder, men som jag verkligen inte gillar. Så jag fick ihop mina 100 saker!
Bland annat rensade jag ut en tavelram, massa papper, torkade nagellack, kontorsmaterial, matlådor och oanvända tygpåsar.
 
Det var en ganska rolig grej, även om det var ganska svårt att få ihop så många saker. Men framförallt så ger det en överblick över vad man har, vad man använder och behöver.
 
Vår gamla dammsugare sjänkte vi bland annat bort