Vårtecken

Förra veckan hade vi verkligen vår i Lund, men denna veckan är det betydligt kallare, även om solen fortfarande är ganska generös med närvaro.
Träden utanför skolan blommar vackert trots kylan.
 
Dessutom närmar sig påsk med stormsteg. I vårt schema ligger det efter påsk omtentaveckor, men då jag inte har någon så får jag istället påsklov. Nästan tre veckor utan föreläsningar har jag. Men jag kommer inte ta alla ledigt är jag ganska säker på. Även om jag för tillfället ligger bra i fas så finns det saker som borde göras ändå.
 
Ett annat vårtecken är att jag har fått pånyttfödd energi att göra saker vilket gör att hjärnan går på högvarv med att tänka ut saker som borde göras. Jag har en lång att-göra-lista som jag checkar av saker efter hand och fyller på när nya saker dyker upp. Det är dock ganska nedslående när listan fylls på snabbare än den töms... Men å andra sidan får jag mycket gjort!
#1 - - Angelica Wåhlin:

Så fint att det redan blommar!

Svar: Ja, visst är det fint!
Dess

#2 - - Perre:

Får dåligt samvete när jag läser om din att-göra-lista. Skulle nog behöva en sån jag också men är alldeles för lat. Åtgärdar det jag upptäcker efter hand och missar en hel del som jag upptäcker av en slump långt senare.

Svar: Ha inte det! Alla är inte funtade som jag som gillar effektivitet.
Dess