Jag hinner inte med

Det känns som att jag den senaste månaden inte skrivit mycket alls. Och varje gång jag gör det så är det i någon form av recap för att det var så längesedan jag skrev något sist...
Vet inte riktigt varför, om det är att jag gör för mycket så att jag inte hinner eller orkar, eller för lite så att jag inte kommer på något, eller helt enkelt att känslan inte riktigt finns där.

Hursomhelst så rullar tiden på. Igår spelade vi match, hemma som vi vann 3-0. Det tror jag innebär att vi klättrar i tabellen, men jag har ärligt talat dålig koll.
Förra helgen var det ingen match, eftersom den som skulle varit spelades igår pga sportlov. Istället var det kaos med vilka som skulle sitta i sekreteriatet på en annan match, vilket slutade med att jag fick skjuta på mina helgplaner och ställa upp. Direkt efter det bar det av hem till en kompis för att spela någon form av spel/rollspel. Det var en testomgång för mig och en till som inte varit med innan. Men det var inte så värst roligt, mest svårt.

Utöver det rullar skolan på som ett ånglok. Det börjar närma sig slutet av kurserna, jag är inne på sista projektet i båda mina kurser, varav den ena har tre och den andra fem inlämningar. Sedan vankas munta och frivillig hemtenta. Så det är fullt upp.

Idag sålde vi Elsas klösträd. Det klösträdet som jag byggde om och klädde med nytt tyg för att vi fick det jättebilligt och det verkligen inte var i trevligt skick. Elsa använde det massor i gamla lägenheten, men sedan vi flyttade har hon knappt använt det alls. Det stod lite undangömt bakom en dörr så jag kan väl förstå att det inte var så roligt. Men nu är det borta, så skönt att slippa tänka på det mer!

Sambon har påbörjat nytt uppdrag, vi har höjt lampan i vardagsrummet så att jag slipper slå huvudet i den, jag har läst böcker (!), spelat volleyboll med kursare, sambon har varit en sväng hos sin mamma, jag har bakat morotskaka och ljuset börjar återvända, vilket märks på växterna. Det var väl i stora drag vad som hänt sedan senaste recapen.

(null)
Hamnen i Lomma


#1 - - Perre:

Det är ju inte bra om det börjar kännas som ett tvång att skriva. Då är det bättre att vänta tills det känns bra igen. Hur som helst är det lika trevligt att hitta nya inlägg från dig. Sedan får det ta så lång tid emellan dom som du behöver.