Första torsdagen i mars

Idag har det åter blivit första torsdagen i mars, vilket har blivit småländskans dag. 

Förra året firade vi med kladdkaka och marsipan, eftersom det ska vara marsipantårta. Vi körde exakt samma koncept även detta året. Jag bakade kladdkaka och min kompisgrupps andra småländska fixade marsipan. Till skillnad från förra året när vi köpte färdiga rosa rosor och gröna blad, köpte vi denna gången vanlig vit marsipan som man själv fick forma till vad man ville ha. Vi hade en fågel, en elefant, en kräfta, en bläckfisk, en delfin, en hund och två blommor. Alla i väldigt varierande kvalitet på utförandet. Men det gjorde såklart ingenting!

Min marsipanros


2 kommentarer publicerat i Fina tillfällen
Taggar: första torsdagen i mars, kladdkaka, marsipanros, marsipantårta, småländska
#1 - - Perre:

Vet inte om man gratulerar på den här dagen men jag gör det i alla fall:
Grattis på eran dag 🌷

Svar: Jag vet inte heller vad kutym är. Men tack!
Dess

#2 - - Lena:

Det ser gott ut i alla fall! Har vi kul när vi fixar fika o mat blir det oftast 😉gott🙂

Svar: Sant!😃
Dess