Donationer

På senaste tiden har vi rensat lite hemma. Det gör vi med lite jämna mellanrum, när jag får feeling. Dock får jag sällan med mig sambon, men denna gången lyckades jag faktiskt. Det är ju ganska trevligt att bli av med saker som man faktiskt aldrig använder. Så vi rensade lite i garderoberna, och det mesta skänktes till nytt liv hos någon annan.
(null)

Kläder med hål eller envisa fläckar som efter ett antal försök inte vill försvinna lämnar vi istället till textilåtervinning. Även det skönt att bli av med.

Sedan har jag också (äntligen!) blivit av med en påse som stått här hemma sedan i somras. Jag fick nämligen med mig en del grejer att skänka från mamma när det rensades hemma hos henne. Stället vi skänkte till kunde dock inte ta emot grejerna i somras, så sedan dess blev de stående. Tillslut lyckades jag äntligen få iväg den där påsen, och det känns väldigt bra! Dessutom passade jag på att gå igenom lägenheten ifall vi hade något som också skulle kunna skänkas bort i den där påsen, vilket vi såklart hade. Man har alltid en massa saker hemma som man egentligen inte behöver. Förhoppningsvis får någon annan glädje av det vi inte använder.