Helg i Stockholm

I fredags morse tog vi tåget upp till huvudstaden. Anledningen var att vi skulle gå på begravning. Det var på sambons sida och efter den åt vi middag med hans familj.

Sedan var det lite roligare saker som hände. Lördagen spenderade vi ett antal timmar här.
Skansen. Vi kollade på apor, katter, ormar och, viktigast av allt, krokodiler. Sambons brorsbarn, 2 och 3 år, var väldigt intresserade av just krokodilerna, så att gå in i reptilhuset var en självklarthet. Sedan hann de också åka rutchbana och vi åt både lunch och fika.
Sedan samlades vi hos den älsta brodern och snickesnackade lite innan vi hade andra planer. Min äldsta barndomsvän bor nämligen i huvudstaden sedan ungefär ett år tillbaka, så vi passade såklart på att träffa henne. Det blev en jättemysig kväll med tacos och massa prat i hennes lägenhet.

Söndag åkte vi hem. Det var planerat stopp i tågtrafiken så vi fick ta buss till Södertälje hamn, för att sedan ta tåget därifrån. Bytet gick ganska smidigt men sedan blev det ändå ca 45min förseningar. Lyckligtvis hade vi ju inte bråttom hem, så det störde inte att vi kom hem lite senare.

#1 - - Perre:

Kul att ni besökt ”min” stad. Låter som ni hade en lyckad utflykt och att krokodilerna var på bra humör 😉

Svar: Ja, krokodilerna var i alla fall inte på bitskt humör ;)