Växtnytt

Jag har lovat sambon att jag gjort sista palettbladsköpet för säsongen. Men det hände ändå lite på växtfronten.
(null)
Detta var sista köpet, en liten nykomling, Lemon & lime som kom hit i veckan. Ännu ser den lite hängig ut efter resan hit men den repar sig nog snart.
(null)
Detta är Pinatan som kom med sticklingspaketet för ett bra tag sedan. Den rotades först och har nu fått komma ner i jord. Den har dessutom fått en alldeles för stor ytterkruka, men det är en annan sak.
(null)
Denna lilla sötisen är troligen en Henna, som jag fick av sambons mamma. Ny sort för mig som ska bli ganska rolig att se hur den artar sig!

Sist men inte minst har vi också ett litet elefantöra.
(null)
Denna lilla sticklingen fick jag av en av tjejerna i volleybollaget. Dessutom fick jag fler sticklingar av China rose av henne och av en annan fick jag sticklingar av hibiskus. De ser ännu ganska ledsna ut, men får de bara lite rötter piggnar de nog till.
2 kommentarer publicerat i Växter
Taggar: Pinata, elefantöra, henna, lemon&lime
#1 - - Lena:

😂

#2 - - Perre:

Mina största inköp när det gäller växter hände när jag höll på med akvarier. Då gällde det förstås vattenväxter, men det var ganska intressant det också. Olika fiskat ville ju ha olika växter.

Svar: Det är ju kul med växter har jag märkt! Åtminstone när det går bra. Mindre kul när det ruttnar och kommer ohyra...
Men om fiskar dessutom har glädje av dem är det ju en bonus.
Dess