Epic fika

På kontoret händer det ibland att det är fika, vilket såklart är en vädigt trevlig företeelse. För ett tag sedan bjöds det på inte bara fika, utan epic fika. Det var två personer som började samma dag och som dessutom fyller år samma dag. Fikan var någon blandning av att de jobbat ett år och att de fyllde år. Men orsaken är kanske inte så viktig som fikat.
 
De hade gjort en vegansk chokladtårta, en annan tårta med sockerkaksbotten och chokladkräm, någon variant av chocolate chip cookies och chokladbollar. Vilket var det jag tog, utöver det fanns också kanelbullar och chokladbollarna fanns i tre olika topping-varianter. Jag tog valmofrön, och utöver det fanns strössel och sesamfrön. Något som jag nog inte smakat förr, vilket såklart var lite roligt. Dock var den veganska tårtan gjort på dadlar, och kärnorna var inte borttagna, så jag bet i en sådan kärna, som för de som inte vet det är väldigt hård... Men det var god fika och superroligt initiativ så den levde klart upp till sina förväntningar att vara epic.
#1 - - Perre:

Mycket gott kaffebröd där, men det var tur att du inte bet sönder en tand. Det är lätt hänt. På torsdag får du sikta på kladdkaka till fikat, då är det ju kladdkakans dag.

Svar: Ja, lyckligtvis har jag tänderna i behåll.
Då får man se till att baka kladdkaka då!
Dess