Robin Hood på Kastellet

På Kastellet i Karlshamn har en teatergrupp som heter teatersmedjan haft sommarteater i många år. Jag har varit där två gånger tidigare och igår var det dags igen. Sambon och hans föräldrar va med denna gången. Det är amatörteater så kvaliteten på skådespeleriet är varierande från år till år, men det är oftast en mysig grej. Man får åka båt ut till Kastellet som alltså är en liten ö. Hela ön är då förvandlad till scenariot som den aktuella teatern utspelas. Eftersom det var Robin Hood som vi skulle se denna gången så var ön England på tiden som Robin Hood utspelas. Kung Richard tågade in och förklarade att han skulle iväg på korståg och att hans bror, prins John skulle ta över medan han var borta. Sedan fick vi order om att utrymma "marknadsplatsen", dvs sätta oss på åskådarplats.

I pausen köpte vi varsin rejäl kanelbulle och jag och sambon passade på att vara lite barnsliga.

Då teatern och finalnummret med sång är slut tar man båten tillbaka. Sambon och jag hade redan bestämt oss att vi skulle ta tåget hem till Lund från Karlshamn så vi tog oss till tågstationen och kom med sista tåget hem.

Hard work

Veckan fick en tuff start och fortsatte på samma spår. I måndags fick vi ett sido-uppdrag att gå och plocka rågvete på ett vetefält. Utöver de 113 hektar jag och en till hade att besikta alltså. Mycket promenerande utanför spåren och det tog ganska hårt på benen.
Tisdag gick vi gemensam odling, dvs en större odling, och stora fält innebär mycket promenerande. Odlaren verkade inte ha stenkoll på vilka fält som skulle besiktas heller så i en odling gick vi nog ett fält för mycket.
Idag gick jag en relativt stor odling själv, och benen börjar tycka att det är ganska segt att fortsätta nu. Ett par timmar på förmiddagen går bra men framåt lunch känns de att de fått jobba. När jag väl kom hem så hade mamma fått hem sin nya kyl och frys, så då hjälpte jag till med att bära ut den gamla frysen. På kuppen skar jag mig i handflatan. Men lyckligtvis gör det inte så ont.

Resten av arbetsveckan är redan planerad och jag borde bli färdig med alla mina fält innan helgen. Det ska faktiskt bli väldigt skönt eftersom det bådar gott för både helgens vila och för nästa vecka.

Myshelg

Så va en hel vecka över, och jag har bara två veckor kvar att jobba troligtvis. Längtar tills jag är färdig med det. Helgen har gått alldeles för snabbt. Jag hämtade hem katten till Lund i fredags, men kvällen försvann till måsten som att handla, packa upp och lite allmänt småplock.

Lördagen sov jag bort. Jag vaknade en första omgång vid 8, sedan gick jag upp för frukost vid 11 någon gång. Efter det la jag mig i sängen igen för att titta på film, men halvslumrade till 16. Det var faktiskt ganska mysigt, jag och Elsa myste. Hon har varit väldigt sällskapssjuk i helgen. Troligtvis för att hon inte varit hemma, eller ens med matte och husse på två veckor. Och saknaden är ömsesidig. På kvällen hörde en tjej jag umgås med i skolan av sig och frågade om jag ville kolla på film, så kvällen spenderade jag hemma hos henne.

Idag fortsätter dagen med Elsa-mys. Man kan faktiskt ha sämre dagar.