Andra advent

Idag är det dags att tända andra ljuset. Och här hemma har vi precis fått upp julgranen. I fredags gick jag lite tidigare från träningen och så tog vi tåget upp till pappa. Lördagen spenderade sambon och jag på varsitt håll, han med att göra julkorv enligt hans familjs traditioner, och jag med att hugga julgran med pappa. Mina närmsta vänner ville också ha gran, så det fixade vi också. Så på lördagkväll åkte vi tillbaka ner till Lund igen och så kom vännerna för att hämta granar. Det slutade med att de åt hos oss och stannade hela kvällen. Malmöbon sov till och med här.
Imorse hade vi följe till stationen. Hon skulle med tåget och jag skulle möta upp volleybollaget. Bortamatch i Gislaved stod på schemat, så två och en halv timme i bil, enkel resa. Tyvärr en förlust med 3-0, men det var åtminstone en jämn match och jag spelade inte så dåligt.