Hjälpa till

När mormor flyttade till lägenhet fick mycket inte följa med. Men när man ska bo på mindre yta kan det behövas lite nya saker, i mormors fall en tv-bänk och ett badrumsskåp. Så förra veckan ringde hon och ville ha hjälp med badrumsskåpet. Så idag lyckades vi äntligen ta oss dit, då jag åkte ner till Österlen igår. Mormor hade gjort ett mycket tappert försök själv, men lite tokigt hade det blivit. Några skenor på fel sida, och lådbottnar som var vända på fel håll. Men med lite skruvande och hamrande lyckades vi plocka isär det mesta och sätta ihop igen på rätt håll. Dessutom fick vi en pratstund hos mormor min, och en måltid med mormors köttbullar. Gott! Sedan tog vi en sväng i varuhuset där vi av någon anledning ofta hamnar. Och en del saker blev inhandlat. En ny kalender så jag kan skriva ner mina planeringar, en vattenflaska för skollunchen, en karda att borsta Elsa med och lite till smått och gott. Hemma hos mamma igen organiserade jag film/spel-skåpet som blivit nedpackat och nu uppackat igen. Och så avslutade vi med inspelade tv-serier.

Febrilt arbete

Blev tillslut inte så dumt