Härlig isgata

I lördags började det snöa. Till de flestas stora förvåning (antar jag) så la sig faktiskt snön. Supermysigt tyckte jag.
I lördags hade jag för övrigt Sångarstriden. En tävling för sektionerna på LTH med tre tävlingsmoment, kör, bordsvisa och fritt nummer som är en 12 minuter lång sketch där man enbart får sjunga. Själv deltog jag i kören, där vi framförde Bicycle race av Queen. Inga stora framgångar men jag blev en erfarenhet rikare. På väg hem från det hade det lagt sig några centimeter vitt fluff så när jag kom hem drog jag med sambon ut på en kvälls/nattpromenad. Supermysigt!
Igår, söndag, hade det blivit lite varmare, så snön hade till största delen smält till slask med vitt täcke ovanpå. Blött om fötterna, men det gjorde inte mig så mycket. Jag fikade och pratade strunt med närmsta vännerna på Espresso house några timmar och sedan hann jag hem och äta innan det bar iväg igen för bio. Mockingjay part 2 såg vi, sista delen i serien om Hungerspelen. Inte någon superbra film, jag har redan läst böckerna så jag visste vad som hända skulle. Men det var väldigt kul att komma iväg och göra saker med nära vänner.
Idag började dagen med att jag kom ut till ett fruset cykellås... Måttligt roligt, och när jag väl fick upp det igen upptäckte jag att det var mer än låset som frusit. Den spåriga slasken har även den frusit till. Inte så kul att cykla till skolan, men det gick det också. Jag tycker det är mysigt när det är kallt, och med snö, men spåriga cykelbanor av frusen slask klarar jag mig bra utan.

För övrigt så har sambon min blivit farbror till ytterligare en liten pojke. På lördagen föddes han, och sambon ska sannolikt upp och hälsa på lille livet nästa helg. Men då har jag annat för mig.

Det är ändå ganska vackert där det fortfarande är snö