Ullared

Igår hämtade mamma upp mig med bil tidigt på morgonen. Alldeles för tidigt för att vara uppe en lördagsmorgon egentligen. Men så fick det bli. Mot Halland, Ullared och Gekås. Jag sprang runt och provade samma samma plagg i olika färger och storlekar, letade kläder till sambon, plockade på mig hygienartiklar och köksattiraljer som fryspåsar och plastfolie. Efter ett par timmar ställde vi kundvagnen vid en kundvagnsparkering och gick ut till bilen. Mamma hade tagit mat med så det blev matpaus, vilket även fötterna uppskattade. På vägen in tog vi skoaffären som ligger utanför Gekås. Sedan gick vi igenom resten av affären och slutligen tog vi oss igenom kassorna. Trötta men ganska nöjda tog vi oss hemmåt. Men vi hann inte långt innan jag gick igenom min handlarlista och kom på att jag glömde köpa rakblad... De fanns nämligen i kassan för att be om, och jag hade tänkt på det flera gånger den dagen. Men när vi väl stod och lastade på varor på bandet hade jag inte en tanke på det. Så typiskt! Men eftersom vi inte hunnit så långt vände vi faktiskt. Mamma skulle titta på en blomma hon sett i en kundvagn efter att vi gått igenom kassorna. Den blev en annan blomma för mammas del än den hon sett iofs, men jag fick mina rakblad åtminstone.



#1 - - mamma:

Helgod o bra dag :)