Lördagsgöra

Denna lördagen har jag varit utan sambo, då han är hemma hos sina föräldrar och är lite tech-support samt häck-klippare.
Det innebär att jag fick sova hur länge jag ville. Vilket slutade med att jag vaknade ca 12 och därefter låg kvar i sängen en bra stund till.
Sedan har jag haft en väldigt lugn och skön dag. Gjort saker jag inte hade gjort om sambon varit hemma. Mycket filosoferande och bara sitta på soffan och njuta av ensamheten. På 20 kvadrat blir det sällan mycket till egentid. Jag promenerade ner till hm i stan och lämnade in saker för textilåtervinning, köpte en bikiniunderdel. Sedan har jag städat badrummet, lagat mat (vilket alltid sambon gör annars), tvättat... Idag har jag faktiskt även tvättat mitt täcke och mina två kuddar. Vi har ganska långa tvättider, men det har aldrig riktigt blivit av att göra det. Men framförallt kuddarna såg mycket fräschare ut efteråt faktiskt. Jag har tentapluggat litegrann hemma, vilket jag heller aldrig gör när sambon är hemma.
Så sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med min sambofria dag.

Katten fick låna filten, så hon var också nöjd