Ampelliljor

Som jag tänkt så har tomatplantan fått flytta ut, för att få mer ljus. Istället har vi ersatt den med två stycken ampelliljor!

Jag cyklade ut till Nova handelsområde för att införskaffa dem. Vilket man lätt drar sig för eftersom det är en bit, och för att det alltid blåser. Men jag hade en effektiv dag. Den började med en städning i förrådet, som ledde till en tur på stan. Främst för att lämna av grejer och kläder som jag rensade ur garderoben för ett tag sedan. Så tillslut kom jag för mig att även ta mig ut för att köpa ampelliljorna. Att det skulle vara just ampelliljor hade jag bestämt för ett tag sedan.


Dessutom har jag gjort amplarna själv! Inte världens vackraste, men jag måste säga att jag ändå känner mig ganska nöjd.

En kommentar publicerat i Hemma
Taggar: Ampelliljor, Grönt, Hemma, Växter
#1 - - Perre:

Klart du ska vara nöjd. Du kan ju det mesta 🙂 När tror du att de kommer blommor på dom?

Svar: Fick ju hjälp av en steg-för-steg instruktion också😉 ingen aning faktiskt. Vi får se om de trivs så pass att de blir blommor.
Dess