Andra advent

Så var ännu en vecka över och en ny tar sin början. Helgen kändes riktigt kort, men jag har också hunnit med en del roligt. Lördag förmiddag började med en runda på stan för att leta efter en blomma som skulle bli inflyttningspresent. Sedan spelade jag match, vilket turligt nog var här hemma i Lund. Den förlorade vi 3-0. Efter dusch cyklade jag iväg till min numera projektpartner i tidsserieanalysen för att försöka få någon sorts överblick av projektet. Sedan hem igen där resten av bakgänget som vi brukar vara hade lagat mat. Så blev det en kväll med bara massa prat.

Söndag, andra advent, hade vi bokat Escape house med klasskamraterna. Jag har därför nu spelat alla tre rummen som de har. Tyvärr avslutade vi med en del frustration på grund av att de som jobbade där snarare förvirrade oss än hjälpte. Men det är helt klart en rolig aktivitet i övrigt.
Sedan cyklade vi hem till klasskompisen som nyss flyttat till Lund och egen lägenhet. Där spelade vi spel och åt marängsviss som var bestämt långt i förväg. En mycket trevlig kväll och en rolig helg även om den knappt hann komma innan den var över igen.
(null)

En kommentar publicerat i Lund
Taggar: Andra advent, Escape house, Match, Prison break
#1 - - Perre:

Ja visst är det underligt att helgerna går så fort. Det är som om jorden börjar snurra fortare framåt fredagskvällen och så saktar den av igen på måndagsmorgonen. Kan det vara så?
Åh så gott med marängsviss 🙂. Inte så nyttigt kanske men det tycker jag att vi kan strunta i. Det är ju så trist att tänka på sånt jämt.

Svar: Jorden snurrar nog sin vanliga gång, men det känns verkligen ibland som att den snurrar snabbare. Och ibland långsammare. Tidsuppfattning är en märklig grej...
Marängsviss var gott! Och huruvida de är nyttigt eller inte brydde vi oss inte ett dugg om😉
Dess