Slut på veckoslut

Så var helgen över och vardagen tar an igen. Men helgen har bjudit på mycket roligheter, och mindre roligheter. Söndag morgon vaknade jag klockan 5, av att katten spydde på mitt täcke... Som var precis nytvättat... Det var bara att kliva upp och byta. Men när jag lite senare vaknade för dagen möttes jag av denna syn:

 

Finns det något mysigare att vakna till? Filtar, täcken, en sambo och en sovande katt. Gosigt!

 
Lite senare dök min lillebror upp för att få lite hjälp med matten. Han går på gymnasiet, så de håller på med derivata och andragradsekvationer. Superkul ju! Det är matte som jag verkligen förstår. Han håller dock inte riktigt med.
 
På eftermiddagen stack jag iväg till tacos med volleybollaget.
 

Mycket gott, mycket trevligt! Många skratt och väldigt mycket prat. Efter brakmåltiden tog vi oss tillsammans till Idrottshallen för att kolla på Damer A's match som de vann 3-0. Kul att kolla på vinster. Och efter det var det vår tur att inta planen. Sambon kom som publik och fick bevittna en nervkittlande match som vi tillslut vann 3-1. Så härliga och välbehövda poäng för att inte halka ner alltför långt i tabellen.

 
Så på det hela taget har vi haft en ganska fullspäckad helg, men det har ändå inte känts stressigt eller för mycket. Saker har bara dykt upp mer eller mindre. Nu är det ny vecka, massor som ska göras. Men det ska nog bli bra!
#1 - - ebba Nilsson:

Snällt av dig att du hjälper brorsan.

Svar: Man får ju göra vad man kan
Dess

#2 - - Perre:

Din bror har tur som har en så snäll och smart syster ☺️

Svar: Haha, det ska jag berätta för honom ;)
Dess