Oplanerad helg

Planen för helgen som gick var att sambons föräldrar skulle komma ner till min mamma på Österlen på lördagen. Eftersom jag är väldigt förtjust i sovmorgon så tog jag bussen ner redan fredagkväll. Ett par timmar efter att jag anlänt får jag ett meddelande av sambon som nu låg hemma i Lund med magsjuka. Planerna ställdes in och jag blev försatt i exil. Istället fick jag och mamma en helhelg helt oplanerat som vi fyllde med sällskapsspel och inspelade långfilmer. Sambon repade sig dock ganska snabbt, så på söndagen kunde jag åla hem igen. Tur var väl det med tanke på att både jag och sambon har examinationer i veckan. 

 
Och på tal om examinationer så fick jag tillbaka resultatet på eftermiddagstentan jag skrev 3 januari. I Elmagi. Godkänd. Det kom som en smärre chock då jag inte alls räknat med det, jag skrev den mest för sakens skull, utan att lägga ner hela jul- och nyårshelgen på att plugga. Tänkte att jag kunde satsa på den i omtentaperioden i augusti när den går nästa gång. Lyckligtvis så slipper jag nu det. Vilket är ganska skönt. Dessutom är det alltid trevligt när det trillar in lite högskolepoäng på kontot. Ett steg närmre examen. 
 
#1 - - ebba%2525252520Nilsson:

Grattis till tentan.

Svar: Tack!
Dess

#2 - - Perre:

Grattis! Men ska jag vara ärlig så var jag aldrig orolig. Jag trodde stenhårt på att du skulle klara det. 🌹

Svar: Det var mer än jag själv trodde. Men tack!
Dess

#3 - - mamma:

<3 Jättegrattis kramar till tentan :)

#4 - - mamma:

Goooo myshelg :) <3