Andra löprundan

Idag gav jag mig faktiskt ut på min andra löprunda detta året. Som tyvärr gick betydligt sämre än första.

Jag sprang som vanligt i Botaniska trädgården, och till en början kändes det ganska bra. Men halvväg började det kännas lite tungt och mot slutet var jag riktigt matt. Jag fick lunka hem i stilla mak, till skillnad från förra gången då jag kunde gå raskt. Vet inte om det är vädret (dvs molnigt men ganska varmt och kvavt), min kondition eller något annat som orsakar den stora skillnaden. Det är så tråkigt att ha ett dåligt minne av löpningen färskast, det gör det så mycket svårare att komma ut nästa gång... Och jag ska ju försöka komma ut och röra på mig. Men denna gången kom jag i alla fall ut, och det bör jag vara stolt över!

#1 - - Perre:

Man kan ju inte alltid vara på topp. Själv springer jag aldrig. Bara promenerar i rask takt "powerwalk". Det får räcka för mig. Jag rör ju på mig i alla fall. Just idag är jag extra stolt eftersom jag tog mig i kragen och tvättade alla fönster. Det var länge sedan och verkligen behövligt.

Svar: Den bästa motionen är den som blir av. Och tvätta fönster är också sådant som ska bli av, så det tycker jag absolut du kan vara stolt över.
Dess