4 år sedan

Idag för exakt fyra år sedan tog jag studenten. Idag har jag haft fler år efter gymnasiet än jag hade i gymnasiet. Knasigt!


Eller kanske inte med tanke på vad jag ändå har hunnit med sedan dess. Jag har flyttat till USA och bott där ett år, börjat läsa på universitet, läst ett år och sedan bytt utbildning. Jag har hunnit jobba, plugga och resa. Många fantastiska resor har jag hunnit med, de flesta ligger under resekategorin. Rom, London, Paris, Gotland och Dalarna är några exempel.

Jag har skaffat katt, sambo och släkten har utökats med två kusinbarn och tre brorsbarn för sambon. Jag har varit på födelsedagar, dop, konfirmation, namngivelser, bröllop och begravningar.

Jag har stressat med skolan och haft lugna perioder. Jag har haft tentaångest och skrivit labbrapporter. Jag har fått högsta betyg i kurser och jag har fått skriva omtentor.

Jag har börjat spela volleyboll i en ny stad, stukat en fot, utvecklats mycket och fått ett fantastiskt lag som alla är underbara. 

Jag har vänner som spritts för vinden och jag har vänner nära.

Så trots att det inte känns som att studenten var så längesedan så är det kanske inte så konstigt att det ändå gått fyra år sedan den där dagen när man sprang runt med vit mössa och vit klänning. 

Det ska bli bli väldigt roligt att se vad som väntar i framtiden.

#1 - - Perre:

Jag är säker på att du har en både ljus och spännande framtid som väntar på dig. Inte minst när det gäller ditt jobb. Tänk bara när allt pluggande och slitande är över och du kan börja din nya karriär. Då ska du se att allt jobb verkligen var värt det.

Svar: Ja, det ska nog bli bra så småningom. Fast det är ju allltid läskigt samtidigt, att gå från student till arbetande. Men det ska nog gå bra det med, det gör det ju för de flesta.
Dess

#2 - - Perre:

Om det är någon som det kommer att gå bra för så är det du. Vilken arbetsgivare som helst skulle skatta sig lycklig att få en anställd som du. Ambitiös, smart, duktig och inte rädd för att ta i. Det kommer att gå galant, tro mig.

Svar: Tack!
Dess