Varför motivationen brister

Det finns få så omotiverade saker som tentaveckor. Snart är det över, bara ett sista ryck nu. Och trots det så är det segare än vanligt att verkligen ta tag i att göra något. Det är så tråkigt. Kanske är det för att det inte finns något schemalagt. Kanske är det för att det bara är det svåra som man inte lärt sig hittills. Kanske är det för att det är mycket repetition. Kanske är det för att jag är halvsjuk. Eller kanske är det för att katten ligger och snarkar i soffan...


Ja, här ligger hon och sover med en baktass i örat. Jag vill också... Kura ihop mig på soffan och sova alltså. Det där med en fot i örat skippar jag gärna.

#1 - - Perre:

Håll ut! Snart är det över och ledigheten väntar. Du kan se ljuset i tunneln nu.

Svar: Ja, ledigheten hägrar. Men den är inom synhåll! Jag kämpar på
Dess