Kladdkakekakor

På fredagar har vi i klassen som brukar sitta tillsammans och plugga en tradition att någon bakar och bjuder på fika. En mycket trevlig tradition faktiskt. Det gör fredagseftermiddagen mycket roligare. Vi har haft äppelmuffins, hallongrottor, chokladkaka och chokladbollar för att nämna några. Nu har vi gått varvet runt en gång så vi får börja om igen. Så jag ska för andra gången bjuda på fika. Förra gången blev det kolakakor från mig, och denna gången blev det något helt nytt. Kladdkakekakor! (null)
Det är något helt nytt för mig, jag råkade bränna hela första plåten, men sedan gick det bättre. Jag provsmakade en halv för att se om de var ätliga, och det var de ju lyckligtvis. Jag har aldrig gjort Kladdkakekakor innan, inte ens hört talas om det. Det ska bli kul att se vad de som får smaka imorgon säger!

#1 - - Perre:

Har aldrig hört talas om såna jag heller, men dom blir säkert uppskattade. Ser ju riktigt goda ut. Det var ju kladdkakans dag i tisdags så det passar ju bra 🙂.

Svar: Ja, jag tänkte faktist på det när jag hittade receptet, att det skulle vara lite passande😊
Dess

#2 - - Erica:

Dom ser verkligen supergoda ut! Ett sånt pluggäng skulle man haft :D

Svar: Ja, ett härligt gäng att plugga med gör under för både humör och studierna😉
Dess

#3 - - ebba Nilsson:

Låter gott i alla fall,ha det bra.

Svar: Det blev ganska gott. Ha det bra!
Dess