Snart är det jul

Vi har redan börjat sjunga julsånger på lunchen. Vilket såklart triggade mig att lyssna på julmusik även hemma. 52 dagar är det nu kvar till julafton. Jag är redan ganska taggad, men det känns som att det egentligen är lite väl lång tid kvar för att man ska börja med jul redan.
Som tur är så har jag ju skola att sysselsätta mig med. Och i princip all ledig tid fram till jul också. Jag har massor av roligt inbokat. Som jag ser fram emot väldigt mycket! Särskilt december månad. (null)
Exempelvis sådana här saker. Vi som brukar samlas och baka fick för oss att "göra något med hjortron". Vilket slutade med att vi köpte hjortronsylt och gjorde våfflor. Men det gick bra det med!
#1 - - ebba Nilsson:

Låter väldigt gott blir sugen, ha det bra dess.

Svar: Det var gott. Ha det bra du med!
Dess

#2 - - Perre:

Oj, det är ju hur gott som helst!
Ja lite tidigt för jul är det väl ännu. Men julsånger kan man ju lyssna på när som helst. Det har hänt att jag lyssnat mitt i sommaren bara för att få känna mig lite motvalls. 🎄

Svar: Julsånger är så mysigt. Man har lyssnat på dem så många gånger så man kan de flesta, och då kan man sjunga med.
Dess

#3 - - mamma:

Va kul....jag som tänkte på dig häromdagen och blev nostalgisk....minns när du börja spela o sjunga "Jag såg mamma kyssen tomten.."...och jag tror det var redan i september....;)
Nu är det ingen som sjunger julsånger härhemma :( ..;)
kramar <3

Svar: Denna gången väntade jag faktiskt till november😉 du får sjunga själv. Det livar upp!
Dess

#4 - - Perre:

Nu blir jag lite nyfiken. Kan du både sjunga och spela ”på riktigt”? Själv hör jag ju till dom som sjunger hellre än bra så jag brukar se till att ingen finns i närheten när jag tar ton.

Svar: Nja, jag skulle inte påstå att jag varken sjunger eller spelar "på riktigt". Men jag gör det gärna, och bryr mig inte så våldsamt vem som hör😉
Dess

#5 - - mamma:

ha, ha....men det är inte riktigt detsamma <3