Serieväder

Nu är det höst på riktigt. Oktober har anlänt, och med det har även höstlöven på riktigt börjat färga den gröna världen mer i gul-orange-röd-brun. Kastanjerna har också börjat trilla av träden, vilket gör att cykelvägen till skolan är fylld av mosade sådana. Och mörkret är mer tydligt än innan. Och regnet. Idag regnade det när jag cyklade till skolan, och det rengnade när jag cyklade hem. Regn till skolan skulle jag nog helst vara utan, men regn hem gör inte så mycket. Tanken på att få hoppa i mjuka pyjamasbyxor är drivkraft. Och att sedan få bädda ner sig under täcket för att bli varm igen. Mys!

Dessutom slutar solhetsen, att man måste, måste, måste vara ute så fort minsta antydan till sol tittar fram. Jag är inte en solmänniska. Jag älskar att titta på serier och läsa böcker. Inomhus. Det är det absolut bästa med hösten.

För inte så längesedan avslutade vi vår dåvarande serie och började istället se på Planet Earth. Första avsnittet var lite avskräckande för någon som är lite blödig som jag, men efter det har det varit bra. Inte jätteunderhållande, men dels lärorikt när man har lust att verkligen fokusera och dels inte så krävande när man inte riktig känner för att hänga med i någon story. Lagom när mörkret faller på och regnet skvalar utanför fönstret helt enkelt.

#1 - - Perre:

Där måste jag verkligen hålla med dig. Jag.är inte heller någon solmänniska. Ibland protesterar jag mot sohetsen på sommaren genom att dra ner persiennerna och sätta på en bra film på tv:n. Inte många som märker den protesten dock. Men det känns skönt ändå.
”Planet earth” gillade jag så mycket att jag köpte den på blue ray och ställde i.hyllan. Tänkte att jag ska se den när jag skaffar en riktigt stor TV någon gång.

Svar: Skönt med fler icke-solälskare! Jag brukar mest strunta i att man "måste" vara ute, den gångna sommaren har varit perfekt för sådana som oss, regnig. Men förstår nöjet med protesten ändå, även om ingen annan bryr sig.
Dess