Fly från värmen

I veckan som gick var värmen uppe över 30 grader. Jag som inte riktigt tål värme smälter lite. Så när sambons ena bror var på besök hos deras gemensamma far bestämdes det först att vi skulle gå på Astrid Lindgrens värld. Men sedan gjordes planerna om, när det ska bli soligt och skitvarmt så är det ingen strålande idé. Istället tänkte vi försöka fly från värsta värmesammanbrotten. Nämligen här:
(null)

Ett ställe namnat:
(null)

Massor av pooler och rutschkanor, perfekt för brorsbarnen som blir 3 och 5 i höst. Vi åkte ringar, vanliga rutschkanor och mattor. Vi åt glass och lekte i poolerna. När värsta värmeböljan för dagen lagt sig fortsatte vi runt i parken. Barnen åkte karuseller, gång på gång på gång.
Vi var där vid öppningen kl 10 och stannade nästan till stängning kl 18. Sedan avslutade vi med pizza innan jag och sambon tog bussen hem.
#1 - - Perre:

Jag tillhör också det ”smältande folket” som inte tål värme. Har till och med chockat min omgivning med att erkänna att jag ser fram mot hösten. Men det är väl lite som att svära i kyrkan förstås.

Svar: Ja, jag vet folk som tycker att man inte går gnälla. Men det gör jag med gott samvete ändå! Lite höstluft snart sitter inte alls fel.
Dess