Tillfällig torka

Hela sommaren har det varit torka, eftersom det inte har regnat. Nu (äntligen!) har det kommit lite regn vid några tillfällen och det ser ut som att det ska komma mer framöver. Skönt!

Men det är en annan typ av torka jag står inför. Motivationstorka. Jag har pysslat med mycket roligt på senaste tiden som jag tänkte att jag vill skriva om, men känner väldigt lite lust till att faktiskt ta tag i att skriva.
I måndags var jag dessutom på sommarträning, för första gången på en dryg månad. Det känns i kroppen. Väldigt, väldigt seg, mycket träningsvärk typ överallt så allt gör ont. Resa sig från soffan, vända sig i sängen, böja sig efter posten... Att vara utan träningsvärk, eller värk överhuvudtaget, är lite som att inte vara täppt. Man inser då hur fantastiskt det är att inte vara täppt när man inte längre kan andas normalt. Jag vet ju att träningsvärken går över, så det är inte så farligt egentligen. Det är mest att man blir så himla trött och att allt blir så jobbigt. Men ibland så får man helt enkelt acceptera det. Omfamna tröttheten och  värken, ta det lite lugnare och satsa på nytt när orken återvänder.

För att liva upp det hela så kan jag ändå prata lite om växterna.
(null)
Min stora palett med storhetsvansinne har jag friserat lite så några blad fick åka. De är alltså större än min handflata. Helt otroligt att den lilla plantan jag fick hem producerade dessa. Man blir lite gladare av bara tanken på den livskraften!
Dessutom har jag faktiskt gjort mig av med lite sticklingar, dels för att det känns bra att ge till någon som vill ha dem, dels för att de behövdes klippas ner lite och för att jag inte har plats till alla här hemma. Så medan jag väntar på att min torka går över så kan någon annan glädjas med sina nya paletter i alla fall.
#1 - - Perre:

Ja det är ju inte kul att behöva tvinga sig själv att skriva. Bara att vänta tills lusten kommer tillbaka. Det gör den säkert. Du får kolla nån serie på netflix så länge 😊

Svar: Jag tar lite pauser när det känns så. Så småningom kommer lusten tillbaka!
Dess