Omplantering

I fredags hade jag stor omplanterings-stund. Väldigt många av växterna fick lite ny jord och större kruka. Dessutom planterade jag palettbladssticklingarna i jord.
(null)
Chocolate covered cherry, till vänster, ser fortfarande lite ledsen ut längst ner. Men toppen ser ut att ha återhämtat sig från resan hit. Watermelon, till höger, ser däremot ut att trivas ganska bra.
(null)
Ministicklingen råkade jag knäcka ett bladpar på, men det är svårt att säga hur den trivs. Jag har nypt bort vad jag tror vad antydan till blommor, så förhoppningsvis lägger den mer energi på att faktiskt växa sig större framöver.
2 kommentarer publicerat i Växter
Taggar: Chocolate covered cherry, palettblad, watermelon, wizard mosaic
#1 - - Perre:

Dom är verkligen dekorativa med sina vackra blad 😊

Svar: Ja, visst är dem. Inte så konstigt att jag fastnade för dem.
Dess

#2 - - Emma:

åh palettblad är så roliga, det växer så de knakar

Svar: Ja, verkligen! Svårt att låta bli att samla på dem😇
Dess