Fler växter...

Jag hade ju lovat sambon att jag inte skulle köpa fler växter, vilket jag inte heller har gjort. Däremot har det inte inneburit att växtantalet inte ökat... Jag har nämligen fått lite sticklingar som jag hämtat upp omkring Lund. Så det blev en del nytt ändå.

(null)

Först hämtade jag dessa bamse-sticklingarna. Massor av rötter hade de redan så dem har jag faktiskt redan planterat. 
(null)
Till vänster är det en Eleanor och till häger en Electric lime. 

Sedan hämtade jag en hel drös av dessa, troligen Gilda.
(null)
På bilden syns tre av de åtta jag har just nu. Tanken är dock inte att behålla alla åtta, utan att ge dem vidare. Dessa tre tänkte jag dock ha kvar, planterade i samma kruka när de fått lite rötter. Hoppas att det kan bli bra. 
 
Sedan fick jag också ett purpurblad vilken jag dock undrar om den har ohyra. Den bor därför i trapphuset tills vidare. Men även denna lilla saken, som jag ännu inte lyckats hitta vad det är för sorts växt. 
(null)

 




En kommentar publicerat i Växter
Taggar: Electric lime, Gilda, eleanor, krukväxter, plantering, purpurblad, sort okänd, växter
#1 - - Perre:

Du får snart skaffa ett litet växthus 😊

Svar: Det får nog inte plats. Så de får trängas i fönstren.
Dess